Δηλώστε συμμετοχή

 

1η συνάντηση: Ο ιταλικός νεορεαλισμός: Οι βασικοί του εκπρόσωποι και η επίδραση του σε παγκόσμιο επίπεδο.

2η και 3η συνάντηση: Η ανάπτυξη του κινηματογραφικού θεωρητικού λόγου – Τα Cahiers du Cinema: Η θεωρία του δημιουργού. Οι περιπτώσεις των: Alfred Hitchcock – Ingmar Bergman – Federico Fellini –Luis Bunuel – Robert Bresson – Jacques Tati –Michelangelo Antonioni – Stanley Kubrick.

4η συνάντηση: Η γαλλική Nouvelle Vague: Οι πρόδρομοι της, οι βασικοί εκπρόσωποι, οι «συνοδοιπόροι», η μετεξέλιξη και οι επιπτώσεις της στην παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή.

5η και 6η συνάντηση: Οι κινηματογραφικές σχολές της μεταπολεμικής ανατολικής Ευρώπης: Η σχολή του Lodz στην Πολωνία ( Α. Βάιντα, Ρ. Πολάνσκι, Κ. Κισλόφκσι) – Η τσέχικη Nouvelle Vague (M. Forman, J. Menzel, V. Chytilova) – Η ουγγρική σχολή (M. Jancso, I. Szabo, Β. Tarr) – Γιουγκοσλαβία (D. Makaveyev, A. Petrovic, E. Kusturica) – ΕΣΣΔ (Μ. Καλατόζοφ, Σ. Παρατζάνοφ, Α. Ταρκόφσκι)

7η και 8η συνάντηση: Οι δυτικοευρωπαϊκές εθνικές κινηματογραφικές σχολές – Ιταλία: Cinecitta vs σινεμά του δημιουργού (P.P. Pazaolini, αδερφοί Ταβιάνι, B. Bertolucci) – Μ. Βρετανία: Από τις κωμωδίες των “Ealing Studios” στο “Kitchen sink cinema” και το “Free cinema” (K. Reisz, T. Richarsdon, L. Anderson) – Νέο Γερμανικό Σινεμά (V. Schlöndorff, R. W. Fassbinder, W. Wenders) – Ισπανία (L. Bunuel, C. Saura) – Σουηδία (V. Sjoman).

9η συνάντηση: Η δεκαετία του 1980 στην Ευρώπη: Η οικονομική – καλλιτεχνική κρίση – το ευρωπαϊκό Art Film: Οι παλιοί (Θ. Αγγελόπουλος, B. Bertolucci, F. Truffaut, W. Wenders, K. Kieslowski) και οι νέοι (Ν. Moretti, M. Leigh, P. Almodovar, L. Besson, P. Greenaway, A. Kaurishmaki, K. Loach)

10η συνάντηση: Οι εξελίξεις στην Ευρώπη μετά την πτώση του Τείχους: το παράλληλο κύκλωμα των κινηματογραφικών φεστιβάλ – αλλαγές στο σύστημα παραγωγής – προσπάθειες για μια «ευρωπαϊκή αντιπρόταση»: Βρετανικές κωμωδίες και σκοτσέζικο σινεμά (TrainspottingD. Boyle) – Γαλλία (La HaineM. Kassovitz) – Γερμανία (Lola rennt – T. Tykver) – Βέλγιο (Rosetta – αδερφοί Dardenne), Σουηδία (Τραγούδια από το δεύτερο όροφο – R. Andersson), Αυστρία (Funny games – Μ. Haneke),

11η συνάντηση: “Δόγμα ’95” (L.V. TrierT. Vinterberg) – Οι ευρωπαϊκές κινηματογραφίες στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης και της ψηφιακής τεχνολογίας.

12η συνάντηση: Η Ευρώπη και οι κινηματογραφίες της στον 21 αιώνα

Το μάθημα του Ευρωπαϊκού Μεταπολεμικού Κινηματογράφου είναι ομαδικό, έχει διάρκεια 90′ την εβδομάδα, αποτελείται από 12 συναντήσεις και κοστίζει 50 ευρώ το μήνα. Η εγγραφή στο Σπίρτο είναι δωρεάν.


Εκδήλωση ενδιαφέροντος για το μάθημα

Αν επιθυμείτε να σας ενημερώσουμε μόλις ανακοινωθεί νέα ημερομηνία για την πρώτη συνάντηση του τμήματος, παρακαλούμε συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα: